Khamis, 17 Januari 2013

Apakah Web Browser Pilihan Anda?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera



Hari ni,Admin nak berkongsi sedikit mengenai Browser.Yang mana satukah menjadi pilihan anda.Sudah tentu browser yang pantas,mudah digunakan dan menarik.Apa-apa pun,jom lihat sedikit browser yang telah Admin senaraikan di bawah.

1.Google Chrome
Siapakah yang tidak kenal dengan Google Chorme?Admin rasa kebanyakan pengguna pasti menggunakan Browser ini.




2.Mozilla Firefox
Satu lagi yang menjadi kegemaran ramai,Mozilla Firefox.Firefox juga boleh digunakan dalam telefon Android.Mozilla juga mempunyai versi mudah alih(portable).




3.Safari
Safari merupakan aplikasi daripada Syarikat Apple.Boleh dikatakan semua MacBook menggunakan safari sebagai Web Browser.Safari juga boleh digunakan di windows.






Kalau sebut Opera je,mesti teringat browser untuk telefon bimbit.Opera juga boleh digunakan di dalam komputer bukan sahaja di dalam telefon bimbit.







Siapakah yang tahu tentang CometBird?CometBird juga merupakan salah satu Web Browser.Apa yang istemewanya tentang CometBird ni,ia boleh download video secara online macam Internet Download Manager(IDM) tu.Menarik Bukan.







6.Maxthon
Maxthon boleh digunakan di dalam windows,mac,android,iPhone dan iPad.Admin rasa Maxthon lebih cun daripada browser yang lain.






Dalam banyak-banyak browser,apakah pilihan anda?Jom sama-sama komen dalam entri ni dan lihat browser yang mana satukah menjadi pilihan ramai.

Mohon Share dan Like.Sebarang pertanyaan anda boleh komen di bawah.Komen ada sangat berharga. 

1 ulasan:

  1. salam..blog anda telah memasuki segmen senarai blog saya..

    http://diarijejakahangat1.blogspot.com/2013/01/segmen-link-fanpage-dan-link-blog.html

    BalasPadam